Okuryazar / Kitaplar / Kültür ve Doğa Varlıklarımız isimli kitabı görüntülemektesiniz.
Kültür ve Doğa Varlıklarımız

Kültür ve Doğa Varlıklarımız

0 kişi beğendi
0 kişi okudu
0 kişi inceledi ve yorumladı
0 kişi alıntıladı ve paylaştı
Hakkında

Kültür ve Doğa Varlıklarımız

Kültür ve Doğa Varlıklarımız kitabı Okuryazar'ın dijital kitaplığında. Ücretsiz pdf e-kitap olarak okuyabilir, dilerseniz indirebilirsiniz.

BÖLÜM 1

GİRİŞ VE GENEL YAKLAŞIM

1- KİTABIN YAZILIŞ GEREKÇESİ: TÜRKİY E GERÇEKLERİ
2- KORUMA BİLİNCİNİN OLUŞTURULMASINA NEREDEN BAŞLANMALIDIR?
3- YÖNTE M VE İÇERİK KORUMA KÜLTÜRÜ, KİMLİĞİMİZİN AYRILMAZ BİR PARÇASIDIR

BÖLÜM 2

KÜLTÜR VE DOĞA VARLIKLARI/NEYİ, NİÇİN, NASIL KORUMALIYIZ?

1-KÜLTÜR VE DOĞA VARLIKLARI NELERDİR?
A-GİRİŞ
B-KÜLTÜR VARLIKLARI
a) TAŞINIR KÜLTÜR VARLIKLARI
b) TAŞINMAZ KÜLTÜR VARLIKLARI 25
Tek Yapılar: Mimarî Ölçekte Kültür Varlıkları
• Arkeolojik Kültür Varlıkları
• Anıtsal Yapılar
-Dinî Yapılar
-Eğitim Yapıları
-Ticaret Yapıları
-Askerî Yapılar
-Temizlik Yapıları
- Konutlar
Büyük Ölçekli Konutlar
Diğer Yapı Türleri
Geleneksel Konutlar
Yapı Grupları
Korunmas ı Gerekli Çevreler
• Tarihsel/Geleneksel Çevreler
-Arkeolojik Yerleşmeler
-Tarihsel/Geleneksel Konut Dokuları
-Tarihsel/Geleneksel Ticaret Merkezleri
-Tarihsel Çevreler
• Doğa Varlıkları ve Bunların Oluşturdukları Doğal Çevreler
NEDEN KORUMALIYIZ?
A-KÜLTÜR VE DOĞA VARLIKLARININ DEĞERLERİ
a) KÜLTÜR VARLIKLARININ DEĞERLERİ
- Belgesel Değerler
- Tarihsel Değer
- Estetik/Mimarî Değer
- Ekonomik/Kullanım Değeri
b) DOĞAL VARLIKLARIN DEĞERLERİ
- Az Bulunurluk ve Yöreye Özgü Olma Değeri
- Bütünsellik Değeri
B-KÜLTÜR VE DOĞA VARLIKLARINI TEHDİT EDEN TEHLİKELER
- Doğal Koşullar
- İnsanların Neden Olduğu Tahribat
C-NASIL KORUMALIYIZ? RESTORASYON/KORUMA
a) TAŞINIR KÜLTÜR VARLIKLARININ KORUNMAS I
Mimarî Ölçekte (Yapı Ölçeği) Koruma: Restorasyon
Çevre Ölçeğinde Koruma 55
• Kültürel Çevrelerin Korunması
• Doğal Çevrelerin Korunması
b) KORUMA VE TURİZM: AMAÇ MI? ARAÇ MI?

BÖLÜM 3

KORUMA KONUSUNDA ÖNEML İ ULUSLARARASI BELGELER

1- CARTA DEL RESTAURO (1931)
2- VENEDİK TÜZÜĞÜ (1964)
3- AMSTERDA M BİLDİRGESİ (1974)
4- NARA BİLDİRGESİ (1994)
5- DÜNYA KÜLTÜREL VE DOĞAL MİRASININ KORUNMASINA DAİR SÖZLEŞMEYE TÜRKİYE CUMHURİYETİNİN KATILMASININ UYGUN BULUNDUĞU HAKKINDA KANUN
6- DÜNYA KÜLTÜREL VE DOĞAL MİRASININ KORUNMASINA DAİR SÖZLEŞME
7- 2000 YILI ANKARA KORUMA BİLDİRGESİ: ODTÜ MİMARLIK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNDEN BİR ÖNERİ

BÖLÜM 4

ULUSLARARASI PLATFORMDA ÜLKEMİZ KÜLTÜR VARLIKLARININ KONUMU

1- DÜNYANIN YEDİ HARİKASI VE TÜRKİYE
• Artemis Tapınağı
• Kral Mausolos'un Mezarı
2- DÜNYA KÜLTÜR MİRASI LİSTESİ VE BU LİSTEDE YER ALAN KÜLTÜR VE DOĞA VARLIKLARIMIZ
A- DÜNYA MİRAS LİSTESİ VE ÖLÇÜTLERİ
B- DÜNYA KÜLTÜR MİRAS LİSTESİNDE TÜRKİYE
• İstanbul'un Tarihsel Alanları
• Göreme Millî Parkı ve Kapadokya
• Divriği Ulu Camii ve Dar-üş-şifası
• Nemrut Dağı
• Hattuşaş ve Boğazköy
• Ksanthos-Letoon Fethiye
- Ksanthos
- Letoon
• Hierapolis-Pamukkale
• Safranbolu
• Troya

BÖLÜM 5

TÜRKİYE'DE KÜLTÜR VE DOĞA VARLIKLARININ KORUNMASI: GENEL ÇERÇEVE

1-TÜRKİYE'DEKİ YASAL VE YÖNETSEL ÇERÇEVE
2- SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ
3- ULUSLARARASI KURUM VE KURULUŞLAR İLE İLİŞKİLER
4- EĞİTİM KURUMLARI
5- KÜLTÜR VE DOĞA VARLIKLARI KONUSUNDA İLETİŞİM KAYNAKLARI VE BUNLARIN KİTLE EĞİTİMİNDEKİ ROLÜ
A-YAZILI BASIN
• Gazeteler
• Süreli Yayınlar
B-TV PROGRAMLARI
C-İNTERNET SİTELERİ/SANAL ORTAMDA KÜLTÜR VE DOĞA VARLIKLARI

BÖLÜM 6

EĞİTİM: KORUMA BİLİNCİ VE İLKÖĞRETİM 2. KADEME ÖĞRENCİLERİ ÖZELİNDE ÖRNEKLEME

1- GENE L YAKLAŞIM
2- İLKÖĞRETİM 2. KADEMİ ÖĞRENCİLERİNDE RESTORASYON/KORUMA BİLİNCİNİN NİTELİĞİNİN SAPTANMASI VE GELİŞTİRİLMESİ İÇİN BİR PROGRAM OLUŞTURULMAS I
3- KORUMA EĞİTİMİNİN KURAMSAL ÇERÇEVES İ
A-ULUSLARARASI ÇERÇEVE
• Koruma Bağlamında Uluslararası Belgeler ve Bunların Eğitim Olgusuyla Bağlantısı
• Eğitim Bağlamında Uluslararası Belgeler ve Bunların Korumayla Bağlantısı
• Türkiye Koşullarının Uluslararası Yaklaşımlar Çerçevesinde Değerlendirilmesi
B- EĞİTİM AÇISINDAN TÜRKİYE'DE KORUMA
• Genel Çerçeve
• Müfredat Programının Uygulanmasıyla İlgili Genel Kararlar
- Türkçe Programı
- Hayat Bilgisi Programı
- Sosyal Bilgiler Programı
- Millî Tarih Programı
- Millî Coğrafya Programı
- Vatandaşlık Bilgileri Programı
- Değerlendirme
- Ders Dışı Etkinlikler-Eğitim

BÖLÜM 7

SONUÇ VE ÖNERİLER

1- GENEL
2- ÖĞRETİM: DERS KİTAPLARI VE DERS İÇİ ETKİNLİKLER
• Ders Kitaplarının Hazırlanması
• Ders Dışı Etkinlikler
- Konferanslar
- Video-DVD-VCD Gösterimi
- Diğer Kurum ve Kuruluşların Rolü
3- SONSÖZ
• Bireysel Katkılarımız, Kültür ve Doğa Varlıklarının Korunmasında Kimler Görev Alabilir
EK 1
KÜLTÜR VE DOĞA VARLIKLARI İLE İLGİLİ ULUSLARARASI ÖRGÜTLER VE KAYNAKLAR
EK 2
İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME DÖNEMİNDE KORUMA BİLİNCİ ANKETİ
EK 3
ÖRNEKLEME ÇALIŞMASINDA DÖKÜ M VE DEĞERLENDİRME : ÖĞRENCİLERİN BİLGİ BİRİKİMLERİ İLE EĞİLİMLERİNİN SAPTANMASI
GENEL YAKLAŞIM
KAYNAKÇA
FOTOĞRAF LİSTESİ 

Kitap Yorumları

Şu yazılar da ilginizi çekebilir