Bu kitap Okuryazar’a 3 yıl önce eklendi ve şu anda 0 yorum bulunmaktadır.
Norveç Ülke Etüdü ve Seçilmiş Mal Grupları İtibarıyla Pazar Olanakları
Ekonomik gelişme süreci içinde kalkınma ve refah düzeyinin yükseltilmesi bugün artık gereken sermaye ve teknoloji girdilerinin temini ve optimal üretim boyutlarına ulaşılması, uluslararası entegrasyonun arttırılması ile mümkün olmaktadır. 1980'li yıllarda ithal ikamesine dayalı kalkınma stratejisini terk ederek dışa açık bir ekonomi politikası izlemeye başlayan ülkemizde 1996 yılında Avrupa Birliği ile Gümrük Birliği oluşturulması sonucu Türkiye'nin dünya ticaretine entegrasyonu bakımından önemli mesafeler katedilmiştir. İç piyasada artması kaçınılmaz olan dış rekabet baskısına karşı ekonomide genel anlamda başarı sağlanması global düzeyde mevcut imkan ve fırsatların mümkün olan en geniş şekilde kullanılabilmesine bağlıdır. Bu nedenle Türkiye temas içinde olduğu dış piyasaları ve ihraç ürünlerini sürekli geliştirmek, genişletmek ve bunlara yenilerini eklemek zorundadır.
Norveç, İskandinavya'da yer alan ve nüfusu az olmasına rağmen yüksek kişi başına geliri ile cazip bir pazara sahip olan bir ekonomidir. Piyasa yapısı ve tüketici tercihleri bakımından da ihracatçılarımız için dikkate alınmasında yarar görülen bir pazar niteliğindedir.
Norveç'in ihraç mallarımız için bir pazar imkanı arz eden bir ekonomi olarak, mevcut koşulları ile incelenip, tanıtılması amacıyla hazırlanan bu çalışmanın firmalarmız ve ilgililer için faydalı olmasını diler, bu araştırmayı hazırlayan Etüt ve Araştırma Şubesi Başuzmanı Tamer Kayacıklı ile Dış Ticaret Şubesi Araştırma Raportörü Meltem Duran'a teşekkür ederim.
-Önsözden-
İçindekiler
Birinci Bölüm
Ülke Hakkında Genel Bilgiler
Coğrafi, Demografik ve Siyasal Yapılar ile Siyasal Tarih
Coğrafya ve İklim
Nüfus ve Demografik Yapı
Siyasal Tarih ve Siyasal Yapı
Ekonomik Yapı
Genel Olarak Ekonomi
Tarım, Ormancılık ve Balıkçılık
İmalat Sanayi
Maden ve Enerji
Ödemeler Bilançosu
Dış Ticaret
Genel Olarak Dış Ticaret
İhracat
İthalat
Türkiye - Norveç Ekonomik ve Ticari İlişkileri
İkinci Bölüm
Piyasaya İlişkin Bilgiler
Mevzuat
Dış Ticaret Mevzuatı
KambiyMevzuatı
Gümrük Rejimi ve İthalde Alınan Vergiler
İthalatta Gerekli Belgeler
Acentalık
Kamu İhaleleri
Tüketicinin Korunması
Fikri ve Sınai Mülkiyet
Reklam ve Tanıtma
Standartlar ve Düzenlemeler
Ambalajların Markalanması ve Etiketlenmesi
Ek: Standartlar, Kontrol ve Onay Usulü ile Ambalajlar ve Etiketler Hakkında Bilgi Alınabilecek Kuruluşlar
Piyasanın Yapısı
Piyasa Hakkında Genel Bilgiler
Dağıtım Kanalları
Tüketici Yapısı ve Tüketici Davranışları
Piyasaya Giriş
Gıda Malları
Yaş Meyve ve Sebzeler
Kabuklu Yemişler
Diğer Hazır Gıda Ürünleri
Tekstil Ürünleri
Konfeksiyon
Ev Tekstil Ürünleri
Deri Konfeksiyon
Ayakkabı ve Deri Saraciye Eşyaları
Ayakkabı
Deri Saraciye Eşyaları
Halı ve Kilim
Elektrikli Ev Aletleri
Piyasaya Girişte Öneriler
Üçüncü Bölüm
İş Adamları İçin Yararlı Bilgiler
Ülkeye Gidiş
Pasaport ve Vize İşlemleri
Nasıl Gidilir?
Ne zaman Gidilir?
Gümrük Kontrolü
Günlük Yaşam
İklim ve Kıyafet
Ulaşım
İş Saatleri ve Tatiller
Haberleşme
Oteller ve Lokantalar
Diğer Yararlı Bilgiler
Yararlı Adresler
Büyükelçilik ve Müşavirlik
Bakanlık ve Meslek Kuruluşlar
Okuryazar yeni nesil kullanıcıların katkıları ile büyüyen bir sosyal mecradır. Bu mecra üzerindeki bazı özelliklere erişebilmek için ücretsiz kullanıcı kaydı ya da kullanıcı girişi yapmalısınız.